Jumat, 17 Februari 2012

SenjaMu memikatku..


“Maka sesungguhnya Aku bersumpah dengan cahaya merah di waktu senja. Dan dengan malam dan apa yang diselubunginya. Dan dengan bulan apabila jadi purnama. Sesungguhnya kamu melalui tingkat demi tingkat dalam kehidupan” (QS. Al Insyiqaq 16-19)..

hufh...ketika sang bagaskara akan berpamitan pulang..lelah..asa..dan peluh bergandengan bersama mengiringi dia pergi ke belahan bumi yang lain..

Add caption
masa kembali datang dan pergi..
 semburatnya..membuncahkan semua doa
membisikkan harapan-harapan esok
tuk tetap bersyukur atas setiap nikmatNya..

m...ingin aku berlari dan merentangkan kedua tangan ini..sambil bernyanyi riang..(kembali ke masa beberapa tahun silam)...

melewati permadani ijo yang mulai menguning
kakinya menyapu elok..
menghamparkan warna keemasan
lirih bergumam..
bersama cita-cita

 melajukan kereta kayuhku yang tak mempunyai rem..berlari mengikutinya...
hingga "suara cinta" memanggilku untuk pulang..



dan hingga kini..aku selalu terkesima..mengejar senja nan elok...
yang mengingatkanku..tuk bersyukur atas hari ini
atau aku malah menggerutu atas nikmatNya yang tak ku sadari..
merefleksikan hariku...apakah aku sibuk dengan duniaku..mengabaikan seruanNya..??
dan senja mengajarkanku..
Adakah aku selalu bersyukur
Adakah aku mengizinkan Raqib sibuk mencatat ato Atidkah yang lebih banyak menorehkan tinta di buku amal..
dan senja..
mengingatkanku..pada perjalanan panjang yang akan ku lalui..
perjalanan bertemu RobbNya...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar